با عرضه و تقاضا آشنا شویم

Wiki Article

9. به این ترتیب، زمانی که اندیکاتور به منطقه اشباع فروش برسد، سود خواهید برد. طبق قانون عرضه ، با افزایش قیمت یک محصول، عرضهکنندگان تمایل بیشتری به عرضه آن محصول خواهند داشت، زیرا میتوانند با فروش آن محصول یا خدمات از سود بیشتری برخوردار شوند. که از استراتژی پرایس اکشن برای انجام تحلیل تکنیکال خود استفاده میکند. برای محاسبه مقدار عرضه و تقاضا، نیازی به بدست آوردن معادلات آنها نیست و اینکار در اینجا، با هدف آموزش انجام شده است. حتما بخوانید: معاملات فیوچرز چیست و چگونه انجام می شود؟ 1 تقاضا چیست؟ تابع عرضه و نمودار عرضه چیست؟ وقتی عرضه و تقاضا برابر باشند تابع عرضه و تابع تقاضا یکدیگر را قطع میکنند و به نقطهی برخورد دو منحنی در اقتصاد تعادل میگویند. اگر تنها یک چیز را مجبور باشید در اقتصاد یاد بگیرید، آن چیز باید عرضه و تقاضا باشد. مقدار کالایی که در بازار عرضه می شود نه تنها به قیمت قابل دستیابی آن کالا، بلکه به عوامل بالقوه بسیار دیگری نیز بستگی دارد.


رابطهای که میتوان آن را با یک منحنی عرضه یا یک جدول عرضه نشان داد اما هنگام اشاره به مقدار عرضه، منظور تنها نقطهای مشخص از منحنی عرضه یا یک مقدار معین برنامه عرضه است. قانون موردبحث به شدت رفتار بازار را هدایت می کند، اما بهطور کامل آن را تعیین نمی کند. اصول در پیشبینی رفتار بازار بسیار موثر نشان داده شده است. یکی از سوالاتی که در اقتصاد مطرح می شود و پاسخ به آن می تواند ما را در شناخت رفتار مصرف کنندگان و تولید کنندگان یاری نماید این است که قیمت یک کالای خاص و همچنین میزان تولید آن در بازار چگونه مشخص می شود. به بیان دیگر چه مکانیسمی تعیین می کند که از کالای الف Q عدد تولید شده و به قیمت P به فروش برسد؟ تئوریهای پیشرفتهتر اقتصاد خرد و کلان اغلب مفروضات و ظاهر منحنی عرضه و تقاضا را برای نشان دادن درست مفاهیمی مانند مازاد اقتصادی، سیاست پولی، عوامل خارجی، عرضه کل، محرکهای مالی، کشش و کسری تنظیم میکنند. در نظریه ی اقتصاد بازار، نظریه ی عرضه و تقاضا منابع موجود را به بهترین و موثرترین راه و فرصت ممکن اختصاص می دهد، چطور؟


اینجاست که رابطه عرضه و تقاضا نقش مهمی ایفا می کند و امکان تخصیص کارآمد منابع و تعیین قیمت بازار برای محصول یا خدمات را فراهم می کند که به عنوان قیمت تعادلی شناخته می شود . آمارها هم نشان می دهد که با تامین نیاز داخلی توانستیم صنایع متفاوت فولاد را به کشورهای اروپایی و حتی افغانستان و عراق صادر کنیم. با قیمت نشان داده شده در محور عمودی و مقدار نشان داده شده در محور افقی، منحنی عرضه که معمولاً روبهبالا است، نشاندهنده تمایل تولیدکنندگان برای فروش بیشتر کالایی است که در بازاری با قیمتهای بالاتر، تولید میکنند. باید تعادل مناسبی حاصل شود که به موجب آن هر دو طرف بتوانند در معاملات تجاری مستمر بهنفع مصرفکنندگان و تولیدکنندگان شرکت کنند. این قیمت نشان دهنده قیمتی است که تامین کنندگان مایل به عرضه هستند و خریداران مایل به خرید از بازار هستند. سلطانی نژاد در بخشی از صحبت های خود گفت: قبول دارم قیمت ها در بورس پایین است و عرضه کنندگان ناگزیرند قیمت ها را بر مبنای ۴۲۰۰ تومان عرضه نمایند. وی گفت: برنامه فولاد کشور در سال ۱۳۹۷، تولید ۲۴ میلیون تن و در سال ۱۳۹۶ تولید فولاد در کشور ۲۱ و نیم میلیون تن بوده است.


در ادامه برنامه حامد سلطانی نژاد مدیر عامل بورس، گفت: برای قضاوت درمورد بازار یک کالا نیاز است به سه سوال پاسخ داده شود. نایب رئیس هیئت مدیره انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران در ادامه برنامه با اشاره به اینکه به صورت دستوری نمیتوان قیمتها را تعیین کرد گفت: قیمتها باید در راستای عرضه و تقاضا مشخص شود. در تحلیل اساسی اقتصادی، تجزیه و تحلیل عرضه شامل بررسی رابطه بین قیمتهای مختلف و مقدار پیشنهادی بالقوه توسط تولیدکنندگان در هر قیمت و همچنین تمام عوامل دیگری که میتوانند بر ثابت نگه داشتن قیمت موثر باشند، میشود. برخی خریداران که می خواهند به صورت کوتاه مدت در بازار سهام معامله کنند معمولا از تحلیل های تکنیکال استفاده می کنند و برخی دیگر که برنامه های سرمایه گذاری بلند مدت دارند از تحلیل های بنیادی. سطوح دور از موقعیت معامله معمولا در آینده نزدیک لمس نمیشوند و تکیه برآن بی فایده است. تحلیل گران پرایس اکشن به منظور تحلیل وضعیت نمودار و دریافت سیگنالهای ورود و خروج، به هیچگونه ابزار خاصی نیاز نداشته و صرفاً با دسترسی به نمودار خام قیمت از طریق یکی از پلتفرمهای تحلیل تکنیکال، قیمت را تحلیل میکنند. منطقه تقاضا جاییست که قیمت یک جفت ارز به سطح نسبتا پایینی می رسد و خریداران تصور می کنند که در اینجا پتانسیل زیادی وجود دارد که قیمت رشد کند.



برای کسانی که هر گونه نگرانی read more در مورد دقیقا کجا و همچنین راهنمایی در مورد چگونگی استفاده از عرضه و تقاضا ، شما احتمالا می توانید با ما در صفحه وب تماس بگیرید.

Report this wiki page